ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ВИЩОГО КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ. НАВЧАЛЬНИЙ КУРС «ПОСЛУГА РАННЬОГО ВТРУЧАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ ТА ЇХНІХ РОДИН»

  • Валентина Жук Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Світлана Литовченко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Ключові слова: спеціальна педагогіка, особливі освітні потреби, міждисциплінарний підхід, освіта дітей з порушеннями слуху, діти раннього віку з порушеннями слуху, раннє втручання, супровід батьків

Анотація

Підготовка фахівців вищого кваліфікаційного рівня – важливий напрям діяльності Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Складовою освітніх програм інституту є вибіркові дисципліни, які надають здобувачам можливість обирати найбільш актуальні для їхніх досліджень курси, сприяють глибокому вивченню проблем дослідження. Курс, презентований у статті, має на меті формування фахових компетентностей, міждисциплінарних знань, умінь, навичок, які можуть допомогти майбутнім викладачам вищої школи та науковцям розробляти технології раннього втручання у роботі з дітьми з порушеннями слуху та їхніми родинами. Мета статті: презентувати основні аспекти навчальної програми підготовки фахівців вищого кваліфікаційного рівня «Послуга раннього втручання для дітей з порушеннями слуху та їхніх родин». Основними методами визначено: теоретичний аналіз літературних джерел з проблеми раннього втручання; аналіз нормативно-правових документів, матеріалів офіційних сайтів Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства соціальної політики України, центрів ранньої допомоги; узагальнення практичного досвіду навчання та корекційно-розвиткової роботи з дітьми з порушеннями слуху раннього віку. У навчальному курсі розкрито сутність послуги, основні підходи та принципи, особливості організації раннього втручання для дітей з порушеннями слуху та їхніх родин, зміст та етапи здійснення ранньої допомоги, умови ефективності її застосування; окреслено моделі організації центрів раннього втручання.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №2(118). 2025. с.52-69
Опубліковано
2025-07-10
Як цитувати
Жук, В., & Литовченко, С. (2025). ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ВИЩОГО КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ. НАВЧАЛЬНИЙ КУРС «ПОСЛУГА РАННЬОГО ВТРУЧАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ ТА ЇХНІХ РОДИН». Особлива дитина: навчання і виховання, 118(2), 52-69. https://doi.org/10.33189/ectu.v118i2.249

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають