«УКРАЇНСЬКА ЖЕСТОВА МОВА» - УПРОВАДЖЕННЯ НОВОГО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ У 5-6 КЛАСАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

  • Світлана Кульбіда Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Ольга Біланова КЗО «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» ДОР»
  • Лаура Іващенко Хмельницька спеціальна загальноосвітня школа №33
Ключові слова: українська жестова мова, модельна програма, прадигма, перша мова, друга мова, українська мова, глухі учні, учні зі зниженим слухом, мовна особистість

Анотація

Жестова двомовна освіта має важливе значення як для мовного розвитку учнів з порушеннями слуху, задоволення їхніх базових комунікативних потреб, опанування ключових компетентностей з предмету «УЖМ». Дослідження сфокусовано на розробленні і впровадженні модельних програм з УЖМ у 2022-2023 навчальному році, що є закономірним явищем з урахуванням сучасних законодавчих освітянських змін – впровадження Державного стандарту. Мовознавча галузь української жестової мови утримує можливість свого узаконеного місця в освітньому процесі загальноосвітніх спеціальних шкіл в адаптаційний період з формуванням жестомовних комунікативних компетентностей мовної особистості глухого і зі зниженим слухом учнів.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №1(109). 2023. С.33-60

Опубліковано
2023-08-26
Як цитувати
Кульбіда, С., Біланова, О., & Іващенко, Л. (2023). «УКРАЇНСЬКА ЖЕСТОВА МОВА» - УПРОВАДЖЕННЯ НОВОГО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ У 5-6 КЛАСАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Особлива дитина: навчання і виховання, 109(1), 33-60. https://doi.org/10.33189/ectu.v109i1.127

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають