Специфіка формування граматичної компетенції у дітей з тяжкими порушеннями мовлення

  • isp200 isp200
Ключові слова: тяжкі порушення мовлення, психологічні механізми порушень, граматична компетенція, учні початкових класів.

Анотація

Встановлено, що первинний недорозвиток мовлення в учнів початкових класів зумовлює
специфічні особливості опанування усного та писемного мовлення та стає причиною
навчальних труднощів під час оволодіння морфологічним аналізом, синтезом, порівнянням,
мовними узагальненнями, необхідними для теоретичного вивчення граматики.
Недостатнє засвоєння мовних знань (особливо семантичних одиниць на різних рівнях
організації мови) та мовних навичок (особливо граматичних) обмежує можливості
спонтанного розвитку мовленнєвої системи, зокрема самостійне засвоєння значень нових
слів, з потоком яких дитина зустрічається в навчальній літературі з усіх шкільних предметів.
Це призводить до недостатнього розуміння усного і особливо писемного мовлення, що
зрештою ускладнює процес оволодіння шкільними знаннями.
З урахуванням отриманих експериментальних даних про труднощі, типи помилок, які
проявляються на фоні базового мовленнєвого порушення, розроблено та представлено
теоретичні й прикладні підходи до вирішення питання формування граматичних знань
про морфемну структуру слова.

Посилання

Особлива дитина: навчання та виховання. 2(98). 2020. 64-73
Опубліковано
2021-05-05
Як цитувати
isp200 isp200. (2021). Специфіка формування граматичної компетенції у дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Особлива дитина: навчання і виховання, 98(2), 64-73. https://doi.org/10.33189/ectu.v98i2.63

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>