Психокорекція емоційної сфери у дітей із затримкою психічного розвитку
Анотація
Авторами здійснено теоретичний аналіз проблеми розвитку емоційної сфери дітей
дошкільного віку. На основі експериментального дослідження висвітлено особливості
розвитку емоційної сфери дітей із затримкою психічного розвитку та визначено її структурні
компоненти – перцептивний, когнітивний, вербальний та експресивний. Сформовано
психолого-педагогічні умови та розроблено програму формування емоційної сфери у
дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку, що містить три етапи
(підготовчий, основний, фіксуючий) і напрями психокорекційної роботи з формування
емоційної сфери у дошкільників із ЗПР.
Доведено ефективність програми формування емоційної сфери, що зумовила якісні
зрушення у розвитку всіх компонентів емоційної сфери дошкільників із затримкою
психічного розвитку експериментальної групи порівняно з контрольною групою, що
статистично підтверджено.