МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ТА ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ» ЗДОБУВАЧАМ ТРЕТЬОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті розкрито актуальні аспекти оновлення освітньо-наукових програм «Спеціальна педагогіка» та «Психологія» відповідно до затвердженого Стандарту вищої освіти України для третього (освітньо-наукового) рівня. Особливу увагу приділено розробленій навчальній дисципліні «Сучасні технології навчання та підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку», яка є інтегрованою для здобувачів наукового ступеня доктора філософії за двома спеціальностями – спеціальна освіта та психологія.
Окреслено мету, завдання, структуру та зміст курсу, спрямованого на формування фахових, загальнопредметних, дослідницьких і педагогічних компетентностей. Дисципліна охоплює вивчення інноваційних підходів до навчання, корекційно-розвивальної підтримки, використання цифрових технологій, розроблення індивідуальних освітніх планів та моніторинг ефективності педагогічних стратегій. Підкреслено важливість міждисциплінарного підходу, індивідуалізації освітньої траєкторії та інтерактивного навчального середовища для формування професійної зрілості здобувачів.
Стаття також висвітлює методичні аспекти викладання дисципліни. Аналізуються особливості організації навчального процесу, що ґрунтується на інтеграції міждисциплінарних підходів, застосуванні інноваційних педагогічних технологій та цифровізації освіти. Особливу увагу приділено формуванню компетентностей здобувачів у сфері адаптації та впровадження сучасних методик корекційної педагогіки, розвитку наукової самостійності, критичного мислення та дослідницьких навичок. Окремо висвітлено роль інтерактивних методів, таких як кейс-стаді, проєктна діяльність, дискусії та ігрові технології, у формуванні практичних умінь та професійної майстерності майбутніх педагогів. Практичні заняття, зокрема моделювання педагогічних ситуацій та розробка корекційних програм, підкреслюють значущість адаптації навчального матеріалу до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами. Результати дослідження сприяють удосконаленню освітніх програм і методик підготовки докторів філософії у галузі спеціальної освіти та психології.