ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ В ОСВІТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  • Оксана Таранченко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Алла Колупаєва Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Ключові слова: інклюзивна освіта, інклюзивна парадигма, діти з особливими освітніми потребами, технології в освіті дітей з ООП, технологічні комплекси, технології супроводу/сервісної підтримки

Анотація

У статті представлено бачення технологізаційного конструкту в освіті дітей з ООП на сучасному етапі впровадження інклюзивної парадигми в освітній системі України. Він є підмурівком, що структурує прийняття ідей інклюзивності, розуміння механізмів організації безбар’єрного освітнього середовища, а також побудови стратегії діяльності всіх ключових суб’єктів. Сучасний інструментальний кейс, спільний для дуальної української системи освіти дітей з ООП, органічно охоплює педагогічні, психологічні, специфічні корекційні та багато інших дотичних технологій, які автори статті групують на кілька взаємообумовлених та взаємопроникаючих комплексів: технології соціокультурного перетворення; технології менеджменту системи освіти/управлінські технології; технології співпраці/взаємодії; технології супроводу/сервісної підтримки; технології асистування/тьюторської підтримки; технології викладання/навчання. У статті для прикладу подано узагальнене бачення технологічного комплексу супроводу та сервісної підтримки, представлено основні тенденції та окреслено перспективи розроблення інструментарію в межах окремих актуальних векторів.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №2(118). 2025. с.219-240
Опубліковано
2025-07-10
Як цитувати
Таранченко, О., & Колупаєва, А. (2025). ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ В ОСВІТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. Особлива дитина: навчання і виховання, 118(2), 219-240. https://doi.org/10.33189/ectu.v118i2.260