Бімодальний білінгвізм: новий підхід в освіті осіб із порушеннями слуху

  • Наталія Адамюк Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Олена Дробот Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Анна Замша Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Оксана Федоренко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Ключові слова: бімодальний білінгвізм, глуха особа, жестова мова, напівглуха особа, словесна мова.

Анотація

Проаналізовано відмінності бімодально-білінгвального підходу від мономодальнобілінгвального підходу. Окреслено ключові положення бімодально-білінгвального підходу в освіті осіб із порушеннями слуху. Обґрунтовано доцільність зміни пріоритету у вивченні словесної мови з усного на писемне мовлення та читання. Розкрито роль та специфіку використання природного жестового мовлення як засобів навчання. Визначено зміст і особливості корекційно-розвиткової роботи при бімодально-білінгвальному підході.

Посилання

1. Адамюк Н. Б., Дробот О. А., Замша А. В., Федоренко О. Ф. до проблеми розроблення вітчизняної концепції бімодально-білінгвального підходу до навчання глухих і напівглухих осіб. інноваційна педагогіка. –2018. – вип.7, т.1. с.125–129.
2. Дробот О., Замша А., Федоренко О. бімодально-білінгвальний підхід до організації навчання глухих та слабкочуючих. особлива дитина : навчання і виховання. 2017. № 4 (84). с. 37– 46.
3. Davies S.N. the transitional toward Bilingual Education of Deaf Children in Sweden and Denmark: perspectives on language. Sign language Studies. 1991. Vol.71. pp.169–195.
4. Grosjean F. the Right of the Deaf Child to Grow up Bilingual. Sign language Studies. 2001. Vol. 1, No. 2. pp. 110–114.
5. Marschark M., Lee C. Navigating two languages in the classroom: Goals, evidence, and outcomes. In M. Marschark, G. tang, & h. Knoors (Eds.), Bilingualism and bilingual deaf education. New york, Ny: Oxford university press, 2014, pp. 211–2241.
6. Newell W., Stinson M., Castle D., Mallery-Ruganis D., Holcomb B. Simultaneous Communication: A Description by Deaf professionals Working in an Educational Setting. Sign language Studies. 2013. 69 (1): 391–414.
7. Schick B., De Villiers P., De Villiers J., Hoffmeister R. language and theory of Mind: A Study of Deaf Children. Child Development. 2007. 78 (2): 376–396.
Опубліковано
2020-01-27
Як цитувати
Адамюк, Н., Дробот, О., Замша, А., & Федоренко, О. (2020). Бімодальний білінгвізм: новий підхід в освіті осіб із порушеннями слуху. Особлива дитина: навчання і виховання, 1(90), 35-41. https://doi.org/10.33189/ectu.v1i90.15