ПСИХОЛОГІЧНИЙ CУПРОВІД СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Анотація
У статті розкривається актуальність проблеми психологічного супроводу студентів з особливими освітніми проблемами в процесі отримання ними фахової передвищої освіти. Представлено аналіз літератури сучасних досліджень щодо психологічного супроводу студентів з особливими освітніми потребами.
Розкрито теоретичні засади психологічної підтримки: тлумачення психологічного супроводу як цілісної системи допомоги студентам з особливими освітніми потребами (ООП), що полягає в запобіганні та подоланні труднощів в навчанні, соціалізації та інтеграції здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в коледжі.
Охарактеризовано проблеми організації і реалізації психологічного супроводу студентів з особливими освітніми потребами підчас здобування ними професійної освіти.
Проаналізовано процес навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, який тісно пов’язаний з процесом їх соціалізації упродовж усього життя. З’ясовано, що інтеграція таких осіб у навчальний процес отримання передвищої освіти полегшує їх подальшу інтеграцію у суспільство, оскільки передбачає спільне навчання людей із інвалідністю з іншими учасниками освітнього процесу. Але така інтеграція осіб з диференційованими станами здоров’я в освітнє середовище не гарантує всім учасникам рівного доступу до навчання, оскільки у деяких із них можуть бути специфічні освітні потреби. Акцентується увага на важливості злагодженої роботи команди супроводу, котра запроваджує комплекс заходів, що забезпечує повноцінну інклюзію осіб з інвалідністю у навчально-виховний процес фахового коледжу.
Окреслено ключові проблеми та перешкоди на шляху до якісного психологічного супроводу студентів з особливими освітніми потребами. У висновках підкреслено важливість психологічного супроводу для успішної інклюзії та подальшого розвитку інклюзії в Україні.
Представлено перспективи подальшого дослідження з окресленої проблематики.
Посилання
Особлива дитина: навчання і виховання. №2(118). 2025. с.7-22