РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЯГНЕНЬ В ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІЙ ЖЕСТОМОВНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТВОРЧИХ ОСЕРЕДКІВ ВЧИТЕЛІВ

  • Ольга Рибак Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Любов Луценко КЗО «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» Дніпропетровської ОР»
  • Олена Спіцина КЗО «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» Дніпропетровської ОР»
Ключові слова: заклад освіти, інноваційний досвід, носії мови, відділ української жестової мови

Анотація

За матеріалами наукової доповіді, представленої на секції «Творчі здобутки сурдомайстерень у розробці жестомовної політики і практики» Всеукраїнської науково-практичної конференції «Спеціальна педагогіка і психологія на сучасному етапі розвитку» відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, яка відбулася у травні цього року в межах Фестивалю науки.

Експериментальна діяльність закладу спеціальної освіти в умовах воєнного часу є особливо важливою, оскільки презентує рух вчителів-новаторів у реалізації гострих проблем, пов’язаних з вивченням української жестової мови.

В умовах експериментальної діяльності за останні роки розроблено низку позитивних інноваційних технологій, які презентують спеціальні заклади освіти як необхідний затребуваний і незамінний потенціал освітньої сфери у розвитку життєвоважливих компетенцій учнів з особливими освітніми потребами.

Співголосся наукової думки і сучасної шкільної практики відображено в оновлених документах нормативно-правової бази, інноваційних посібниках, методичних розробках змісту викладання УЖМ як предмета, використання як засобу навчання і спілкування. Затребувана і реалізована педагогіка співпраці між науковим відділом української жестової мови і закладу освіти відповідає творчим бажанням педагогів, збагачує професійний потенціал, стимулює до подальшої співпраці. Перспективи подальших досліджень вбачаються нами у продовженні співпраці відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології НАПН України, МОН України і нашого закладу.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №3(119). 2025. с. 319-331

Опубліковано
2025-10-30
Як цитувати
Рибак, О., Луценко, Л., & Спіцина, О. (2025). РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЯГНЕНЬ В ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІЙ ЖЕСТОМОВНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТВОРЧИХ ОСЕРЕДКІВ ВЧИТЕЛІВ. Особлива дитина: навчання і виховання, 119(3), 319-331. https://doi.org/10.33189/ectu.v119i3.282

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають