Corrective techniques of implementation of the individual approach in the conditions of special education in children with complex psychophysiological development disorders

  • Iryna Rodymenko MEI Multidisciplinary educational-rehabilitation resourcemethodical center of correctional work»
  • Oksana Mikhaіlenko MEI Multidisciplinary educational-rehabilitation resourcemethodical center of correctional work»
Keywords: complex infringements, students with hearing impairments, correctional training, individual approach, alternative methods of communication

Abstract

The problems of organizing individual education of children with multiple disorders of psycho-physiological development in Ukraine are considered. We describe the techniques for implementing an individual approach in an inclusive education and rehabilitation centers for children with special educational needs.

References

1. альтернативні методи комунікації.– [електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://www.medel.com/support/rehabilitation/rehabilitation-downloads.
2. Антибура Ю. О. індивідуальне навчання дітей зі складними порушеннями психофізичного розвитку як психолого-педагогічна проблема / Ю. о. антибура // вісник дніпропетровського університету ім. альфреда нобеля. – серія «педагогіка і психологія». педагогічні науки, № 2 (10). – 2015. [електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: http://pedpsy.duan.edu.ua/images/stories/Files/2015-2/11.pdf.
3. Базовий компонент дошкільної освіти [Богуш а. М., Бєлєнька Г. в., Богініч о. л. Та ін.]; наук. керівник: а. М. Богуш, дійсний член напн України, проф., д. п. н. – к. : тов «МЦФер−Україна», 2012. – 26 с.
4. Бондар В. інтеграція навчання дітей-інвалідів і дітей з обмеженими фізичними та розумовими можливостями: за і проти //діти з обмеженими фізичними та розумовими можливостями в системі корекційного навчання і виховання: Матер. Міжнар. наук.-практ. Конф. 27–28 травня 1997 р. / ред. кол.: в. і. Бондар та ін.– к., 1997.– с. 7–9.
5. в Україні зростає кількість дітей з особливими потребами. – [електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://www.obozrevatel.com/ukr/health/mamaclub/v-ukrainizrostae-kilkist-ditej-z-osoblivimi-potrebami.htm.
6. діти зі складною структурою дефекту [електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: https://stud.com.ua/46688/pedagogika/diti_skladnoyu_strukturoyu_defektu.
7. Єжова Т.Є. альтернативна комунікація як засіб соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями життєдіяльності [ електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: http://ap.uu.edu.ua/article/102.
8. Жигорева М. В. дети с комплексными нарушениями в развитии: педагогическая помощь. – М.: академия, 2006. – 240 с.
9.Засенко В., Колупаєва А. Шляхи інтеграції дітей з порушеннями слуху у суспільство // Громадянська освіта та соціалізація дітей з вадами слуху: 36. наук.-метод. матер.– к., 2002.– с. 48–50.
10. інноваційні аспекти педагогічно-діагностичної діяльності закладів освіти по реабілітації дітей з вадами у розвитку [текст] : метод. посіб. / Голов. упр. освіти і науки дніпропетр. Обл. держ. адмін., дніпропетр. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, кзо «Багатопроф. навч.-реабілітац. центр» дніпропетр. обл. ради. – д. : [б. и.], 2009 . вип. 1 / упоряд. і. М. родименко. – 2009. – 74 с.
11. Колупаєва А. А.,. діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. / колупаєва а. а.,, таранченко о. М./ – к.: «атопол», 2010.
12. Леонтьев А. Н. Язык, речь, речевая деятельность [текст] / а. н. леонтьев. – М. : просвещение, 2007. – 289 с.
13. Обухівська А. Г. Методичні та організаційні питання діагностико-консультативної діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій / а. Г. обухівська, т. д. Ілляшенко, т. в. Жук та ін. – київ : УнМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2017. – 78 с.
14. Рібцун Ю. В. дошкільнятко: корекційно-розвивальна та навчально-виховна робота з дітьми з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення : навч.-метод. посіб. / Ю. в. рібцун. – к., 2014. – 238 с.
15. Родименко І. М. іноваційні технології інклюзії в навчально-виховному процесі у багатопрофільному навчально-реабілітаційному ресурсно-методичному центрі корекційної роботи та інклюзивного навчання / і. М. родименко // освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. – 2014. – вип. 7. – с. 98–102. – режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2014_7_16.
16. статистичні дані/ Міністерство освіти і науки України. [електронний ресурс]. – режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/statistichni-dani.
17. Хохліна О. П. корекційно-розвивальна робота в спеціальних закладах освіти для дітей з порушеннями психофізичного розвитку: теоретичний аспект проблеми [електронний ресурс] / о. п. хохліна – режим доступу до ресурсу: http://ap.uu.edu.ua/article/416.
Published
2020-02-03
How to Cite
Rodymenko, I., & MikhaіlenkoO. (2020). Corrective techniques of implementation of the individual approach in the conditions of special education in children with complex psychophysiological development disorders. EXCEPTIONAL CHILD: TEACHING AND UPBRINGING, 3(92), 7-22. https://doi.org/10.33189/ectu.v3i92.28