Особлива дитина: навчання і виховання - провідне українське наукове, методичне, інформаційне видання у галузях спеціальної педагогіки та психології. Нові випуски журналу виходять 4 рази на рік: у березені, червні, вересні та грудні.

Ми публікуємо оригінальні авторські статті, присвячені проблемам розвитку дітей з особливими освітніми потребами: результати наукових досліджень та сучасні практичні розробки.

Тематика статей – діагностика, навчання, виховання, розвиток, психологічний супровід, реабілітація дітей з особливими освітніми потребами: зокрема глухих, зі зниженим слухом, сліпих, слабозорих, з тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку, порушеннями інтелекту, опорно-рухового апарату, розладами спектру аутизму тощо

Наше основне завдання – бути для авторів та читачів провідником в світовий науковий інформаційний простір. Тому ми дбаємо про дотримання світових стандартів якості та академічної доброчесності, постійно піклуємось про індексацію журналу у вітчизняних та міжнародних електронних бібліотеках, каталогах та наукометричних базах.

Журнал заснований у 1995 році та раніше видавався під назвами «Дефектологія» (1996-2012) і «Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання» (2013). Сучасну назву «Особлива дитина: навчання і виховання» (‘Exceptional Child: Teaching and Upbringing’) журнал отримав у 2014 році.

Аудиторія журналу - науковці, викладачі, аспіранти й студенти; спеціалісти ІРЦ, корекційні педагоги, методисти, психологи і соціальні педагоги закладів із спеціальною та інклюзивною формами навчання; батьки дітей з особливими освітніми потребами.