РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЯГНЕНЬ В ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІЙ ЖЕСТОМОВНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТВОРЧИХ ОСЕРЕДКІВ ВЧИТЕЛІВ
Анотація
За матеріалами наукової доповіді, представленої на секції «Творчі здобутки сурдомайстерень у розробці жестомовної політики і практики» Всеукраїнської науково-практичної конференції «Спеціальна педагогіка і психологія на сучасному етапі розвитку» відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, яка відбулася у травні цього року в межах Фестивалю науки.
Експериментальна діяльність закладу спеціальної освіти в умовах воєнного часу є особливо важливою, оскільки презентує рух вчителів-новаторів у реалізації гострих проблем, пов’язаних з вивченням української жестової мови.
В умовах експериментальної діяльності за останні роки розроблено низку позитивних інноваційних технологій, які презентують спеціальні заклади освіти як необхідний затребуваний і незамінний потенціал освітньої сфери у розвитку життєвоважливих компетенцій учнів з особливими освітніми потребами.
Співголосся наукової думки і сучасної шкільної практики відображено в оновлених документах нормативно-правової бази, інноваційних посібниках, методичних розробках змісту викладання УЖМ як предмета, використання як засобу навчання і спілкування. Затребувана і реалізована педагогіка співпраці між науковим відділом української жестової мови і закладу освіти відповідає творчим бажанням педагогів, збагачує професійний потенціал, стимулює до подальшої співпраці. Перспективи подальших досліджень вбачаються нами у продовженні співпраці відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології НАПН України, МОН України і нашого закладу.
Посилання
Особлива дитина: навчання і виховання. №3(119). 2025. с. 319-331