СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ОСВІТНІ ЗАПИТИ БАТЬКІВ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ В УМОВАХ ВІЙНИ
Анотація
У статті проаналізовано сучасні підходи до підтримки сімей, які виховують дітей із порушенням слуху в умовах кризових ситуацій, зокрема в умовах воєнного стану в Україні. Визначено ключові компоненти ефективної підтримки, серед яких: емоційна стабілізація, доступ до інформації та послуг, співпраця з фахівцями, а також створення умов для безперервного розвитку дитини незалежно від зовнішніх обставин. На основі аналізу батьківських запитів, висловлених у соціальних мережах, виокремлено три основні категорії потреб: психологічні, освітні та соціальні. Метою статті є аналіз основних соціально-психологічних та освітніх запитів батьків дітей з порушенням слуху в умовах воєнного стану в Україні, а також визначення ключових напрямів їх підтримки з урахуванням сучасних викликів і потреб у сфері реабілітації, адаптації та соціальної інтеграції. У статті запропоновано низку практичних рекомендацій, зокрема розроблення національної програми онлайн-супроводу для батьків, створення інтегрованої інформаційної платформи, підготовку педагогів до ефективної роботи в онлайн-середовищі, включаючи розробку, адаптацію, модифікацію навчальних програм, навчальних методик та створення платформ для зворотньої комунікації; формування міждисциплінарних команд підтримки та забезпечення психологічної підтримки батьків, спрямованої на розвиток емоційної саморегуляції, конструктивної взаємодії з дитиною та формування позитивної батьківської ідентичності в нових умовах.
Посилання
Особлива дитина: навчання і виховання. №3(119). 2025. с. 151-163