Проблема формування інформатичних компетентностей у старшокласників із психофізичними порушеннями
Анотація
Розглянуто проблему формування інформатичних компетентностей у старшокласників із психофізичними порушеннями. Представлено аналіз сучасних психолого-педагогічних досліджень щодо доцільності та ефективності використання комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі спеціальних навчальних закладів. Установлено, що використання інформаційних технологій дає можливість модернізувати й підвищити якість навчання, а також інтерес учнів до оволодіння базовими знаннями, що впливає на формування в них інформаційно-комунікаційних компетентностей. Звернено увагу на корекційну спрямованість використання комп’ютерних технологій у процесі опанування учнями навчального матеріалу, оскільки цей процес відбувається у них зі значними труднощами, що зумовлено їхніми обмеженими можливостями. Установлено, що без наявності певних знань у галузі інформатики таким учням неможливо пристосуватись до життя у суспільному просторі після закінчення школи. Доведено, що стан теоретичного й практичного розв’язання цієї проблеми у спеціальній педагогіці не задовільняє сучасні суспільні потреби, що вказує на актуальність та затребуваність порушених питань. У статті обґрунтовано необхідність визначення педагогічних технологій формування інформатичних компетентностей в учнів старших класів спеціальної загальноосвітньої школи.
Посилання
2. Запорожченко Ю. Г. використання засобів ікт для підвищення якості інклюзивної освіти: інформаційні технології в освіті / Ю. Г. запорожченко. – херсон: хдУ, 2013. – № 15. – С. 138 – 145.
3. Засенко В. В., Колупаєва А. А., Мороз Б. С., Овсяник В. П. використання інформаційних технологій в умовах спеціального та інклюзивного навчання дітей зі слухомовленнєвими порушеннями / в. в. засенко, а. а. колупаєва , Б. С. Мороз, в. П. овсяник. – uRl: http://rc-vabos.at/_1d/0/9/.
4. Кутепова Е. Н. Совершенствование процесса обучения умственно отсталых учащихся с применением программно-методических средств: дис. канд. пед. наук. – СПб., 2002. – 183 с.
5. Легкий О. М. організаційно-педагогічні умови використання комп’ютера у спеціальній школі: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.03/ о. М. Легкий // ін-т дефектології аПн України. – к., 2001. – 16 с.
6. Миронова С. використання комп’ютера у корекційному навчанні дітей з вадами інтелекту / С. Миронова // дефектологія. – 2003. – № 3. – С. 41 – 45.
7. наукові підходи до навчання комп’ютерної грамоти розумово відсталих дітей. – [електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.vmurol.com.ua/upload/Naukovo_doslidna%20robota/Elektronni_vidannya/Act_problemi/2010/31.pdf. – 2010.
8. Савінова Н. В. інформаційно-комунікаційні технології в корекційній освіті/ н. в. Савінов. – [електронний ресурс]. – режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/12013/1/prikhodko.pdf. – 2015.
9. Сакулина Ю. В. Повышение эффективности уроков трудового обучения в специальной (коррекционной) школе VIII вида на основе использования информационных технологий: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.03/Уральск, гос. пед. ун-т. – екатеринбург, 2007. – 24 с.
10.татьянчикова і., Сахно т. Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей в учнів на уроках інформатики / і. татьянчикова, т. Сахно // Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: зб. тез доповідей учасників всеукр. наук.-практ. семінару (київ, 12 березня 2019р.) / за заг. ред. о. в. овчарук. – к.: інститут інформаційних технологій і засобів навчання наПн України: к., 2019. – С. 91– 94.
11. Трикоз С. використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку / С. трикоз // Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: зб. тез доповідей учасників всеукр. наук.-практ. семінару (київ, 12 березня 2019р.) / за заг. ред. о. в. овчарук. – к.: інститут інформаційних технологій і засобів навчання наПн України: к., 2019. – С. 99 – 100.
12. Холковська І. Л. корекційна педагогіка / і. Л. холковська. – вінниця: вдПУ ім. М. коцюбинського, 2007. – 328 с.