ОСВІТА ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ В УМОВАХ ВІЙНИ (З ДОСВІДУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ СПЕЦІАЛЬНОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №33)
Анотація
Педагогічні колективи спеціальних закладів освіти в умовах викликів воєнного часу знаходить рішення, щоб навчати та підтримувати учнів, утілювати актуальні зміни в організації шкільного простору, швидкого реагувати на зміни ситуації, потреби громади тощо. В умовах війни роль спеціальних закладів в освіті дітей з порушеннями слуху, зважаючи на кадровий та матеріальний потенціал, безумовно підвищується. Розвиваються нові напрями роботи, упроваджуються актуальні методики, що зумовлює високу затребуваність таких закладів. Метою статті є висвітлення нагальних проблем організації роботи спеціальних закладів освіти для дітей з порушеннями слуху в умовах воєнного стану в Україні, презентація досвіду роботи Хмельницької спеціальної загальноосвітньої школи №33 в умовах війни. Методи дослідження: аналіз психологічної, педагогічної літератури з проблеми дослідження; аналіз нормативно-правових документів; метод вивчення та узагальнення практичного досвіду роботи спеціальних закладів освіти для дітей з порушеннями слуху; презентація досвіду роботи Хмельницької спеціальної загальноосвітньої школи №33 в умовах війни. Окреслено важливі питання навчання дітей з порушеннями слуху в Україні, виклики, що постали через війну, що потрібно враховувати при організації навчання в умовах воєнного стану (облаштування безпечного середовища в школі, обладнання укриття, організація очного навчання, психосоціальна підтримка учнів та батьків тощо), та які переваги спеціальних закладів освіти для учнів з порушеннями слуху. Представлено питання удосконалення нормативного забезпечення освіти дітей з порушеннями слуху, міждисциплінарної співпраці фахівців, залучення батьків.