ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Анотація
Стаття присвячена проблемі формування математичної компетентності учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Зазначено, що формування математичної компетентності є одним із найбільш актуальних завдань сучасної школи, а також є необхідною складовою для реалізації учнів як успішних суб’єктів навчальної діяльності, що особливо важливо в навчанні школярів з порушенням інтелектуального розвитку та ґрунтується на навчально-методичній базі, яка включає в себе сучасні методи навчання. Обґрунтовано важливість створення навчально-методичних матеріалів. Наголошено на необхідності створення навчально-методичної бази для формування математичної компетентності учнів з порушеннями інтелектуального розвитку та окреслено аспекти, які пояснюють важливість цієї ініціативи. Зазначено, що актуальність проблематики та її недостатня розробленість зумовлюють проведення дослідження, в якому необхідно: здійснити теоретичний аналіз проблеми формування математичної компетентності в умовах НУШ; з’ясувати стан сформованості математичної компетентності у школярів з нормотиповим та порушеним інтелектуальним розвитком; визначити організаційно-педагогічні умови формування математичної компетентності у школярів з порушенням інтелектуального розвитку; розробити та експериментально перевірити ефективність програми формування математичної компетентності у школярів з порушенням інтелектуального розвитку. В дослідженні використовувались теоретичні методи дослідження: аналіз філософської, методологічної, педагогічної та психологічної літератури. Перспективи подальших досліджень полягають в: розробленні структурно-функціональної моделі формування математичної компетентності у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку; розробленні програми формування математичної компетентності у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку; визначенні організаційно-методичних умов формування математичної компетентності у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку; з’ясуванні особливостей математичної компетентності у школярів з порушеннями інтелектуального розвитку.