IRC activities in supporting children with special educational needs: topical issues

  • Svitlana Lytovchenko Mykola Yarmachenko Institute of Special Education and Psychology 
Keywords: children with special educational needs, Inclusive Resource Center, comprehensive development assessment, ICC conclusion.

Abstract

The article examines modern approaches to providing services to children with special educational needs, the main directions of work of specialists within the activity of InclusiveResource Centers, in view of their innovativeness for Ukraine. Practical experience offers proven recommendations for generalizing the results of assessment and preparation of the conclusion, which will facilitate efficient organization of work.

References

1. Положення про інклюзивно-ресурсний центр// [електронний ресурс]. – 2017. – режим доступу:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/545-2017-%D0%BF.
2. Колупаєва А. А., Данілавічютє Е. А., Литовченко С. В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 197 с. (серія «Інклюзивна освіта»).
3. Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів: навчально-методичний посібник / за заг. ред. М. А. Порошенко та ін. – Київ: 2018. – 252 с.
4. Canadian Association of the Deaf. – режим доступу: http://cad.ca
Published
2020-02-03
How to Cite
Lytovchenko, S. (2020). IRC activities in supporting children with special educational needs: topical issues. EXCEPTIONAL CHILD: TEACHING AND UPBRINGING, 4(93), 30-36. https://doi.org/10.33189/ectu.v4i93.38