ДИДАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ ВИБІРКОВОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ОСІБ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ»

  • Оксана Мякушко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
  • Ірина Сухіна Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Ключові слова: вибіркова навчальна дисципліна, освітньо-наукові програми, здобувачі ступеня доктора філософії, особи з інтелектуальними порушеннями

Анотація

Статтю присвячено висвітленню питання дидактичної реалізації вибіркової навчальної дисципліни «Психолого-педагогічна діагностика осіб із порушеннями інтелектуального розвитку» в рамках викладання освітньо-наукових програм «Спеціальна психологія» і «Спеціальна педагогіка» для здобувачів ступеня доктора філософії за спеціальностями С4. Психологія (галузі знань С. Соціальні науки, журналістика та інформація) та А6. Спеціальна освіта (галузі знань А. Освіта). В роботі представлено мета, основні завдання і очікувані результати навчання здобувачів доктора філософії за дисципліною. Означено основні програмні компетентності (інтегральна, загальні і спеціальні), формуванню яких сприяє вивчення вибіркової навчальної дисципліни. Подано її зміст, згрупований за сімома темами навколо трьох змістових модулів, який було визначено, виходячи з фокусу освітньо-наукових програм «Спеціальна психологія» і «Спеціальна освіта» на поглиблення у здобувачів доктора філософії теоретичних знань щодо психолого-педагогічної діагностики осіб з особливими освітніми потребами, формування компетентностей, необхідних для розробки інноваційних наукових підходів та методів вивчення психіки, а також практичних навичок психологічної діагностики та консультування для роботи в сферах спеціальної освіти та психології.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №2(118). 2025. с.85-100
Опубліковано
2025-07-10
Як цитувати
Мякушко, О., & Сухіна, І. (2025). ДИДАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ ВИБІРКОВОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ОСІБ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ». Особлива дитина: навчання і виховання, 118(2), 85-100. https://doi.org/10.33189/ectu.v118i2.251