ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ РОДИН, ЯКІ МАЮТЬ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  • Ігор Хотенюк Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Ключові слова: внутрішньо переміщені особи, діти з особливими освітніми потребами, психологічні особливості, психологічний супровід

Анотація

У статті аналізуються основні чинники, що впливають на психологічний стан батьків та дітей, зокрема високий рівень стресу, емоційне вигорання, соціальна ізоляція та труднощі адаптації до нового середовища. На основі аналізу наукових джерел визначено фактори, що впливають на психологічний стан ВПО. Окреслено психологічні особливості внутрішньо переміщених родин, які виховують дітей з особливими освітніми потребами.

Розглядається необхідність розробки ефективних методик психологічної та педагогічної підтримки для сприяння соціальній адаптації таких родин, формування їхньої стресостійкості та забезпечення комфортних умов для навчання дітей.

Спираючись на результати наукових досліджень і практичних спостережень, у статті розглядаються дієві підходи до психологічної підтримки таких родин, зокрема сприяння соціальній інтеграції, формування адаптивного освітнього простору та надання психологічного супроводу.

На основі результатів статті окреслено сутність проблеми та подальші розвідки, що будуть проводитися у рамках нашого дослідження.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №2(118). 2025. с.168-180

Опубліковано
2025-05-31
Як цитувати
Хотенюк, І. (2025). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ РОДИН, ЯКІ МАЮТЬ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. Особлива дитина: навчання і виховання, 118(2), 168-180. https://doi.org/10.33189/ectu.v118i2.237