ПІДГОТОВЧИЙ КУРС ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У КОНТЕКСТІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ПОЛІТИКИ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ (ДОСВІД MOHAWK COLLEGE, КАНАДА)

  • Віталій Литовченко Приватний вищий навчальний заклад «Медико-Природничий Університет», Миколаїв, Україна
Ключові слова: медична освіта, спеціальна психологія, безбар’єрність в освіті, інклюзивний підхід, особа з особливими освітніми потребами, освітнє середовище закладу вищої освіти, підготовчий курс, програма підготовки

Анотація

На сучасному етапі створення інклюзивного освітнього середовища є одним із важливих завдань вищої освіти. До медичних вишів залучено значну кількість студентів з особливими освітніми потребами, а також студентів, які потребують соціальної підтримки. Метою статті є презентація міжнародного досвіду організації підготовчих курсів для студентів медичних спеціальностей у контексті інклюзивної політики закладу вищої освіти (на прикладі курсу pre linc в Mohawk College). Основними методами дослідження визначено: методи теоретичного аналізу літературних джерел та результатів сучасних досліджень, представлених у електронних наукових виданнях, включених до наукометричних баз даних PubMed, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals, Google Scholar та ін.; аналіз національних та міжнародних нормативно-правових документів, матеріалів офіційного сайту Mohawk College (Канада); узагальнення наукового та практичного досвіду автора. За результатами дослідження інклюзивного підходу на медичних програмах актуалізовано досвід та дієві практики забезпечення рівного доступу до освіти на прикладі Mohawk College: організація підготовчого курсу, інформаційне забезпечення, діяльність центру з доступності навчальних послуг, безбар’єрність освітнього простору, технічна підтримка, соціальний супровід, сприятливий психологічний клімат. Подальшого вивчення потребує проблематика, пов’язана з реалізацією у медичних закладах вищої освіти інклюзивних технологій та актуальних напрямів соціально-психологічної підтримки. Особливої значущості у такому контексті набуває узагальнення міжнародного досвіду, інтернаціоналізація діяльності закладу вищої освіти.

Ключові слова: медична освіта, спеціальна психологія, безбар’єрність в освіті, інклюзивний підхід, особа з особливими освітніми потребами, освітнє середовище закладу вищої освіти, підготовчий курс, програма підготовки

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №2(118). 2025. с.37-51

Опубліковано
2025-05-31
Як цитувати
Литовченко, В. (2025). ПІДГОТОВЧИЙ КУРС ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У КОНТЕКСТІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ПОЛІТИКИ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ (ДОСВІД MOHAWK COLLEGE, КАНАДА). Особлива дитина: навчання і виховання, 118(2), 37-51. https://doi.org/10.33189/ectu.v118i2.228