ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРОЦЕСУ АДАПТАЦІЇ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
Анотація
Статтю присвячено проблемі організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу та адаптації учнів з особливими освітніми потребами в закладах освіти. Зазначається, що окреслена проблема є сьогодні найбільш актуальною, оскільки діти з особливими освітніми потребами мають значні труднощі у плані включення їх в нову соціальну спільноту (групу, клас), а успішний перебіг їх адаптації може відбутися за умови створення спеціальних психолого-педагогічних умов. Варто зазначити, що багатогранний та постійний розвиток інклюзивних практик у сучасній системі шкільної освіти забезпечує дітям з особливими освітніми потребами рівні права на освіту та можливості здобуття загальної середньої освіти, а також забезпечує вибір ними відповідних конкретних освітніх напрямів. Центр системи освіти надає великого значення індивідуальності кожної дитини, забезпеченню гармонійного балансу її особистісних і творчих якостей та формуванню необхідних життєвих здібностей.