Технології корекційної взаємодії дорослого і дитини (елементи бондінгу) у фізичному розвитку дітей раннього віку зі спастичним синдромом

  • Микола Мога Київський національний державний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова
Ключові слова: парні вправи, діти раннього віку, бондінг, спастичні парези, корекція

Анотація

У статті зроблено загальний огляд наявних у світовій практиці технологій парної корекційної тілесної взаємодії дорослого (батька, педагога) і дитини з метою поліпшення фізичного розвитку і корекції наявних у неї рухових порушень. Стисло проаналізовано методичні основи даних тілесних технологій оздоровлення дітей на основі батьківського бондінгу: раннє плавання, бебі-йога, динамічна гімнастика, йога в гамаках, корекційний боді-тренінг дорослого і дитини, бебі-пластик-шоу. Були зроблені основні методичні акценти і розкриті можливості застосування даних технологій у корекційному фізичному вихованні дітей раннього віку із спастичними парезами. Було адаптовано традиційні комплекси вправ для реабілітації спастичного синдрому рухових порушень. Особливу увагу було приділено технології М. Єфименко, В. Бесєди «Корекційний боді-тренінг дорослого і дитини» як найбільш гармонійній формі спільної корекційної освітньої діяльності, що будується на парних контактних розвиваючих фізичних вправах в ігровій формі, заснованих на енергетичному єднанні дитини і матері. Показано, як театралізація корекційних тренінгів дає змогу вирішити одну з найголовніших проблем ранньої фізичної реабілітації дітей − подолання больового синдрому, що виникає під час корекції спастичності, кінестетичного дискомфорту. Були зроблені висновки щодо нагальної необхідності адаптації наявних парних тілесних технологій фізичного розвитку малюків за умов типового розвитку для вирішення завдань корекції спастичності м’язів кінцівок і тулуба дітей зі спастичним синдромом. Перспективи дослідження даного напряму полягають у систематизації можливостей наявних технологій, що застосовуються на основі бондінгу, продовження адаптації традиційних вправ даних напрямів до потреб корекції і подальшої їх практичної апробації в ході педагогічного експерименту.

Посилання

1. Азаренко Т. Д. как рыбка в воде : авторская школа раннего плавания / т. д. Азаренко. – М.: ресурс. – 144 с.
2. Ефименко Н. Н., Беседа В. В. коррекционный боди-тренинг взрослых и малышей до 3 лет (церебральный тип двигательных нарушений) : метод. рек. для педагогов, родителей и медиков / н. н. ефименко, в. в. Беседа. – винница: корзун д.Ю., 2010. – 52 с.
3. Ефименко Н. Н., Беседа В. В. коррекционный боди-тренинг взрослых и малышей до 3 лет (цервикальный тип двигательных нарушений) : метод. рек. для педагогов, родителей и медиков / н. н. ефименко, в. в. Беседа. – винница: корзун д. Ю., 2011. – 60 с.
4. Єфименко М. М., Мельниченко Ю. В. Програма з фізкультурно-корекційної роботи у дошкільних навчальних закладах за авторською естетико-оздоровчою системою «Горизонтальний пластичний балет (пластик-шоу)» / М.М. Єфименко, Ю.в. Мельниченко. – вінниця : нілан-Лтд, 2015. – 56 с.
5. Ковальчук Ю. А. зима-чарівниця: тренінг з бебі-пластик-шоу для дітей середньої групи та їхніх мам (за системою М. Єфименка) / Ю. а. ковальчук // дошкільне виховання. – 2019. - №2. – С. 26 – 27.
6. Трунов М. В., Китаев Л. М. Экология младенчества. Первый год / М. в. Трунов, Л. М. китаев. – М.: Центр «Экология семьи» фирмы «Социнновация», 1993. – 208 с.
7. Фридман Франсуаза. Baby-yoga: йога для малышей / Ф. Фридман. Перевод Шляховой е. е. – М. : Этерна, 2008. – 142 с.
8. Чикуров Ю. В. Мягкие мануальные техники. изд-е 3, доп. / Ю. в. чикуров. – М.: триада-х, 2018. – 176 с.
Опубліковано
2020-02-03
Як цитувати
Мога, М. (2020). Технології корекційної взаємодії дорослого і дитини (елементи бондінгу) у фізичному розвитку дітей раннього віку зі спастичним синдромом. Особлива дитина: навчання і виховання, 2(91), 65-74. https://doi.org/10.33189/ectu.v2i91.25