СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАВДАНЬ НА ОНЛАЙН-СЕРВІСАХ – МОЖЛИВІСТЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

  • Наталія Сергеєва Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Ключові слова: інноваційні технології в навчанні; інтерактивні навчально-методичні комплекси; інформаційно-комунікаційних технології, дистанційна освіта; інклюзія

Анотація

Ця стаття досліджує можливості використання онлайн-сервісів для створення інтерактивних завдань з метою забезпечення індивідуальної траєкторії розвитку дитини. У статті розглядаються переваги інтерактивного навчання, аналізуються різні онлайн-платформи та інструменти, які дають можливість створювати персоналізовані завдання. Особлива увага приділяється тому, як інтерактивні завдання можуть допомогти учням розвинути критичне мислення, творчість та навички самостійного навчання. Стаття також містить практичні поради щодо використання онлайн-сервісів для створення ефективних інтерактивних завдань, які враховують індивідуальні потреби та можливості кожної дитини. Метою статті є аналіз сучасних онлайн-сервісів для створення інтерактивних завдань з метою забезпечення індивідуальної траєкторії розвитку дитини/учня. Для досягнення поставленої мети та розкриття тематики було використано методи аналізу, систематизації, порівняння та узагальнення. Висновки: персоналізація навчання під час застосування інтерактивних завдань в навчальному процесі відбувається завдяки комплексу факторів, які дають змогу адаптувати освітній досвід під індивідуальні потреби та особливості кожної дитини: адаптивність завдань (інтерактивні завдання мають можливість змінювати рівень складності або тип вправ залежно від успіхів та помилок учня); вибірковість матеріалу; персоналізований зворотний зв’язок; відстеження прогресу; індивідуальні навчальні плани (на основі даних про успішність та інтереси учня може бути створено індивідуальні навчальні плани, які враховують його темп навчання, стиль сприйняття інформації та інші особливості). Інтерактивні завдання в навчальному процесі стають потужним інструментом для персоналізації навчання, що сприяє більш ефективному та цікавому засвоєнню знань кожною дитиною.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №1(117). 2025. с.216-227
Опубліковано
2025-03-19
Як цитувати
Сергеєва, Н. (2025). СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАВДАНЬ НА ОНЛАЙН-СЕРВІСАХ – МОЖЛИВІСТЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ РОЗВИТКУ ДИТИНИ. Особлива дитина: навчання і виховання, 117(1), 216-227. https://doi.org/10.33189/ectu.v117i1.224