Формування досвіду практичної інклюзії у студентів-логопедів

  • Наталія Савінова Чорноморський національний університет імені Петра Могили
  • Марія Берегова Чорноморський національний університет імені Петра Могили
Ключові слова: освіта, інклюзія, практична підготовка, технологія, логодидактика, логокорекція

Анотація

У статті розглянуто роль інноваційних практичних технологій у підготовці студентів-логопедів під час навчання у ЗВО. Метою статті було описати технологію формування досвіду практичної інклюзії у студентів-логопедів в умовах розвивального інклюзивного простору за допомогою інноваційних інструментів.

Дослідження підкреслило важливість практичної підготовки студентів-логопедів до роботи в умовах інклюзивного розвивального простору та використання для цього інноваційних технологій навчання, побудованих на особистісно-орієнтованому підході. Також автори обґрунтували ефективність та переваги застосування інноваційних практичних технологій планування та роботи в умовах інклюзивного навчального закладу.

Проаналізовано досвід використання основних технологій планування: MAPS (Making Action Plans), PATH (Planning Alternative Tomorrows With Hope), COACH (Choosing Options Accommodations for Children), SMART. Досліджено також інтерактивні методики практичної підготовки студентів-логопедів до роботи в умовах інклюзивного розвивального простору: скаффолдінг, технологічні стратегії, тренінгові заняття та елементи тренінгів «Психологічна стабільність логопеда в умовах інклюзивного навчального закладу», практико-методичні тренінги на теми «Мотиви логопедів до роботи в умовах інклюзії», «Інноваційні технології в роботі логопеда в умовах інклюзивного навчального закладу», методика «Відкритий мікрофон», майстер-класи «Технології організації розвивального освітнього простору в умовах інклюзії», «Інтерактивна логопедія в інклюзивному навчальному закладі», «Наповнення кабінету логопеда в умовах інклюзії», інтерактивні презентації «Основні тенденції розвитку технологій інклюзивного освітнього простору», рекламна акція «Технології навчання як основа логокорекційного процесу», мозковий штурм «Як правильно обрати технологію планування майбутнього дитини з порушеннями психофізичного розвитку», методика «Велике коло», вебінари з обміну досвідом впровадження інноваційних методик інклюзивного навчання.

Успішність мовленнєвого розвитку дітей в умовах інклюзивного розвивального простору, їх соціалізація проявляється в тому випадку, коли логопеди демонструють свої практичні професійні навички шляхом використання інноваційних технологій планування та роботи.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №1(117). 2025. с.198-215
Опубліковано
2025-03-19
Як цитувати
Савінова, Н., & Берегова, М. (2025). Формування досвіду практичної інклюзії у студентів-логопедів. Особлива дитина: навчання і виховання, 117(1), 198-215. https://doi.org/10.33189/ectu.v117i1.223