ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ТА ЛІТЕРАТУРНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
Анотація
У статті проаналізовано використання дидактичних ігор як ефективного засобу розвитку мовлення та літературних компетенцій у дітей середнього шкільного віку з легкими інтелектуальними порушеннями. Особливу увагу приділено тому, як ігрові методи сприяють формуванню лексичних, граматичних та комунікативних навичок у процесі навчання. На основі проведеного аналізу можна стверджувати, що застосування дидактичних ігор у навчанні дає змогу дітям краще засвоювати матеріал, підвищує їхній інтерес до уроків і забезпечує активну участь у навчальному процесі. Ігри допомагають розвивати зв’язне мовлення, навички спілкування та розуміння текстів. Зазначено, що ігрова форма навчання знижує стрес у дітей середнього шкільного віку і створює позитивну емоційну атмосферу, що важливо для дітей з інтелектуальними порушеннями. Дидактичні ігри допомагають дітям формувати уявлення про навколишній світ, розвивати пам’ять і увагу. Зокрема, ігри на розвиток слухового сприйняття та літературного слуху сприяють кращому розумінню художніх текстів. Крім того, вони дають можливість дітям інтегрувати нові знання у повсякденне життя через активну взаємодію з однокласниками. Наведено конкретні приклади дидактичних ігор, які використовують для розвитку мовлення та літературних компетенцій. На основі висновків дослідження встановлено, що дидактичні ігри є важливим інструментом у навчанні дітей з інтелектуальними порушеннями, особливо в контексті уроків української мови та літератури.