ДО ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ПІДХОДУ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Віталій Литовченко Молодіжна рада при Міністерстві охорони здоров’я України, Київ, Україна
Ключові слова: медична освіта, спеціальна психологія, безбар’єрність в освіті, безбар’єрність у сфері охорони здоров’я, інклюзивний підхід, особа з особливими потребами, особа з інвалідністю

Анотація

У статті окреслено нові виклики, з якими буде стикатися медична освіта під час війни та у повоєнний період: поновлення кваліфікації медиків, які були мобілізовані та довгий час не мали необхідної медичної практики, медиків, які через поранення отримали інвалідність, здобуття медичної освіти бойовими медиками, серед яких також є особи з інвалідністю внаслідок війни. Акцентовано, що на сучасному етапі у здійсненні досліджень необхідно враховувати історичні аспекти, сучасний національний контекст, міжнародні тенденції та соціальну значущість результатів дослідження. Враховуючи актуальність для України створення безбар’єрного простору, метою статті є представлення результатів дослідження проблеми забезпечення інклюзивного підходу в медичних закладах вищої освіти, що набуває особливої актуальності в умовах воєнного стану. Основними методами дослідження визначено: методи теоретичного аналізу літературних джерел та результатів сучасних досліджень, представлених в електронних наукових виданнях, включених до наукометричних баз даних PubMed, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals, Google Scholar та інших; аналіз нормативно-правових документів, матеріалів офіційних сайтів організацій, дотичних до проблеми, що досліджується; узагальнення наукового та практичного досвіду автора. За результатами дослідження зарубіжного досвіду забезпечення інклюзивного підходу в медичних закладах вищої освіти, визначено, що особи з інвалідністю відчувають істотні труднощі під час здобуття фаху лікаря, що зумовлено недостатнім рівнем організації спеціальної підтримки в закладі освіти, на базах практик (лікарнях) та упередженим ставленням до можливості таких осіб відповідати стандартам професії лікаря, якісно виконувати професійні обов’язки.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №1(117). 2025. с.44-58
Опубліковано
2025-03-19
Як цитувати
Литовченко, В. (2025). ДО ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ПІДХОДУ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Особлива дитина: навчання і виховання, 117(1), 44-58. https://doi.org/10.33189/ectu.v117i1.212