ПРО ВАЖЛИВІСТЬ СОЦІАЛІЗАЦІЇ УЧНІВ ІЗ СЕНСОРНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

  • Тетяна Кернякевич Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами, соціалізація, інтегрування, діти з порушеннями сенсорного розвитку, порушення слуху, порушення зору, інклюзивне навчання

Анотація

У статті розглянуто важливість соціалізації та інтегрування дітей із сенсорними порушеннями в закладах загальної середньої освіти. На основі вивчення наукової літератури, нормативних документів та результатів вітчизняних досліджень було сформовано уявлення про актуальний стан та перспективи розвитку системи підтримки дітей даної категорії. Автор аналізує методи, що сприяють ефективній інклюзії та навчальним досягненням дітей з особливими потребами. Акцентується увага на специфіці порушень слуху та порушень зору, важливості використання характерних методів саме для дітей такої категорії. Зосереджується увага на деяких рекомендаціях науковців сучасності щодо успішної соціалізації саме в початковій школі. Розглядаються різні стратегії, які допоможуть цим дітям розвивати соціальні навички та взаємодіяти з однолітками. Виокремлюються перспективні напрями для подальших наукових пошуків.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №1(117). 2025. с.20-32
Опубліковано
2025-03-19
Як цитувати
Кернякевич, Т. (2025). ПРО ВАЖЛИВІСТЬ СОЦІАЛІЗАЦІЇ УЧНІВ ІЗ СЕНСОРНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Особлива дитина: навчання і виховання, 117(1), 20-32. https://doi.org/10.33189/ectu.v117i1.210