Впровадження STEM-освіти в інклюзивне середовище Нової української школи

  • Оксана Плужник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
Ключові слова: STEM-освіта, діти з особливими освітніми потребами, мейкерство, оригамі

Анотація

У статті розглянуто сутність STEM-освіти, в основі якої лежить не володіння теорією, а вміння використовувати свої знання на практиці. Визначено важливе значення STEMосвіти у роботі з учнями, що мають особливі освітні потреби. Зокрема, STEM-освіта забезпечує особливим дітям доступність, різноманітність та динамічність навчання, роботу в команді, можливість застосування отриманих знань у реальному житті, розвиток критичного мислення, впевненість у власних можливостях, прямий шлях від навчання до кар’єри.

З’ясовано, що вкрай необхідно під час впровадження STEM-освіти розвивати в учнів «мейкерські» здібності, які сприятимуть кращому втіленню в життя ідей новітніх технологій. Одним із видів «мейкерства» у початковій школі може бути давній вид мистецтва – оригамі. Заняття оригамі добре впливають на особливих дітей та містять величезний корекційний потенціал.

Посилання

1. Барна О. В. впровадження StEM-освіти у навчальних закладах: етапи та моделі / о. в. барна, н. р. балик // StEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес: збірник матеріалів і регіональної науково-практичної веб-конференції, тернопіль, 24 травня 2017 р. – тернопіль: токіППо, 2017. – с. 3–8.
2. Царинна Л. Г. StEAM-освіта – новий тренд у світі мистецтва / л. Г. Царинна // StEMосвіта як перспективна форма інноваційної освіти в Україні: матеріали обласної науково-практичної інтернет-конференції, автор-упорядник ю. М. зоря. черкаси : чоіПоПП, 2018. – 117 с.
3. Grace Villanueva, Mary & Taylor, Jonte & Therrien, William & Hand, Brian. (2012). Science education for students with special needs. Studies in Science Education. 48. 187-215. 10.1080/14703297.2012.737117.
4. RoboSchool. режим доступу: http://roboschool.info/2017/06/21/stem-osvita-shchovono-take-i-chomu-zminiuie-doliu-nashykh-ditei
5. 7 Big Ideas for teaching Inclusive Classrooms. режим доступу: https://sites.google.com/site/teachinginclusively/home/inclusive-education-in-stem
Опубліковано
2020-01-27
Як цитувати
Плужник, О. (2020). Впровадження STEM-освіти в інклюзивне середовище Нової української школи. Особлива дитина: навчання і виховання, 1(90), 61-66. https://doi.org/10.33189/ectu.v1i90.18