ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ АВТОРСЬКОЇ ПРОГРАМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИХОВАТЕЛЯ, АСИСТЕНТА ВИХОВАТЕЛЯ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЇХ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

  • Ірина Ніколенко Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 791 Дарницького району м. Києва, Україна
Ключові слова: інклюзивне навчання, доступність освіти, діти з особливими освітніми потребами, організаційно-методичні умови, авторська програма, методичний вплив, підвищення кваліфікації, ефективність діяльності

Анотація

Євроінтеграційний вектор руху України охоплює забезпечення доступності до здобуття освіти усіх дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами, інвалідністю. Нагальним питанням є розроблення Програми підвищення кваліфікації з технологіями інтерактивного навчання для вихователів, асистентів вихователів (далі – Програма), які організовують інклюзивне навчання з дітьми дошкільного віку в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Проблематика полягає в недостатньому рівні підготовленості педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. Недостатній рівень сформованості умінь, практичних навичок вихователів, асистентів вихователів для того, щоб створювати інклюзивний простір групи, реалізувати індивідуальну освітню траєкторію дитини з ООП, організовувати інклюзивне навчання. Це потребує підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу дошкільної освіти (вихователя, асистента вихователя), організації навчальних освітніх заходів та методичних впливів на організаційно-методичні умови та ефективність діяльності цих працівників. Мета: обґрунтувати авторську Програму підвищення кваліфікації з технологіями інтерактивного навчання вихователів, асистентів вихователів. Методи дослідження: аналіз науково-педагогічної літератури, нормативних документів, освітніх програм, документів з метою вивчення стану й теоретичного обґрунтування досліджуваної проблеми, узагальнення вимог, принципів, методичне обґрунтування Програми, моделювання, висновування. Висновки: для вирішення запитів сьогодення щодо потреби підвищення кваліфікації вихователів, асистентів вихователів в напрямі організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти обґрунтовано потребу, теорію та методологію авторської Програми, яка дає змогу алгоритмізувати і вдосконалити освітній процес з підвищення фахового зростання вихователів, асистентів вихователів закладів дошкільної освіти. Окреслено методичні основи проведення оцінювання рівня знань за проведеними освітніми заходами, передбаченими Програмою, змістового наповнення та тематичних модулів. Визначено методичний вплив на організаційно-методичні умови діяльності вихователів, асистентів вихователів щодо ефективності їх ресурсного потенціалу.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №2(118). 2025. с.52-70

Опубліковано
2025-05-31
Як цитувати
Ніколенко, І. (2025). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ АВТОРСЬКОЇ ПРОГРАМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИХОВАТЕЛЯ, АСИСТЕНТА ВИХОВАТЕЛЯ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЇХ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Особлива дитина: навчання і виховання, 118(2), 52-70. https://doi.org/10.33189/ectu.v118i2.230