ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ АСИСТЕНТІВ ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

  • Яна Чигріна Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради, Україна
Ключові слова: методична компетентність; діти з особливими освітніми потребами; випереджальна модифікація змісту освіти; методологічні підходи

Анотація

В даній статті проаналізовано сучасний вітчизняний та зарубіжний досвід щодо впровадження інклюзивної освіти та її кадрового забезпечення. Здійснено аналіз практики асистування та особливостей впровадження вітчизняної моделі діяльності асистента вчителя в інклюзивному навчальному закладі, проаналізовано вітчизняне законодавче та нормативно-правове поле щодо діяльності асистента педагога., а також шляхи його удосконалення.

Однією із прогнозованих умов формування методичної компетентності асистента вчителя – розкриття факторів ефективного здійснення освітньої діяльності за рахунок розвитку методичного мислення, методичної культури, методичної мобільності та творчості. Запровадження в освіту компетентнісного підходу створює необхідність розробки нової теоретичної бази на основі використання досягнень європейської педагогічної системи узгоджено з вітчизняною наукою і практикою. Компетентнісний підхід в освіті дає можливість створити нову модель навчання для подолання проблеми традиційної системи та забезпечення ефективного та цілеспрямованого навчання.

В статті виокремлені компоненти методичної компетентності асистента вчителя, їх структура і основні принципи. Діяльнісний компонент методичної компетентності визначає практичну спрямованість роботи асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання. Основою методичної компетентності є знання методологічних і теоретичних засад певних методик, концептуальних основ, структури й змісту засобів навчання, а також розвинуті навички використання професійних знань у певній педагогічній діяльності під час виконання основних професійно-методичних функцій. Важливим у контексті опису засадничих аспектів розвитку методичної компетентності асистентів вчителів є розкриття основних принципів інклюзивної освіти.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. №1(109). 2023. С. 187-200
Опубліковано
2023-10-02
Як цитувати
Чигріна, Я. (2023). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ АСИСТЕНТІВ ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Особлива дитина: навчання і виховання, 109(1), 187-200. https://doi.org/10.33189/ectu.v109i1.134