Українська тифлологія: тридцять років незалежності

  • Вадим КОБИЛЬЧЕНКО
  • Олег ЛЕГКИЙ
  • Катерина ДОВГОПОЛА
  • Світлана КОНДРАТЕНКО
  • Оксана ВАСИЛЬЄВА
Ключові слова: українська тифлологія, тифлопедагогіка, тифлопсихологія, Українська держава, незалежність.

Анотація

Установлено, що перед українською тифлологією нині постають завдання методологічної реф-
лексії, осмислення власного історичного шляху і сучасного статусу. Констатовано, що тифлологія
традиційно визначалась як галузь дефектології, яка об’єднує науки: тифлопедагогіку, тифлопси-
хологію, спеціальні методики навчання і виховання сліпих і слабозорих, історію тифлопедагогіки,
тифлотехніку. Установлено, що здобуття Україною незалежності гостро поставило проблему щодо
розвитку теоретичної бази навчально-виховного процесу дітей з порушеннями зору, позаяк мета і
завдання освіти осіб з порушеннями зору докорінно змінилися. Доведено, що епохальні зміни від-
булись у законодавстві, термінології, структурі освітніх закладів для осіб із порушеннями зору, у
тифлологічній теорії і практиці.

Посилання

Особлива дитина: навчання і виховання. 2022. − №3 – С. 32-39
Опубліковано
2022-09-15
Як цитувати
КОБИЛЬЧЕНКО, В., ЛЕГКИЙ, О., ДОВГОПОЛА, К., КОНДРАТЕНКО, С., & ВАСИЛЬЄВА, О. (2022). Українська тифлологія: тридцять років незалежності. Особлива дитина: навчання і виховання, 107(3), 32-39. https://doi.org/10.33189/ectu.v107i3.112